1 maand in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu 1 maand in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu

1 maand in Thailand

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Maart 2016 | Thailand, Singburi

Sa wat dee kah everyone,

Het duurde even maar hier is mijn blog voor jullie. Een verhaal van een maand. Ik had eerst in gedachten om het per week te doen maar dat is helaas niet gelukt. Simpel weg omdat ik er te lui voor ben om er tijd voor te maken. Goed, ik probeer jullie dus op de hoogte te houden per maand en een "kleine" update te geven wat ik hier allemaal uit spook, geloof me heel wat.

Oké ik begin bij het moment dat ik ben aangekomen op Bangkok AirPort. Ik was serieus zo blij dat ik naast een Nederlandse jongen zat, die me geholpen heeft en me de weg wees. Hij was namelijk al 5 of 6 keer eerder in Thailand geweest dus daar had ik weer even geluk mee. Na alle lange wacht rijen en Visa controles eindelijk m'n bagage. En ja dat voelde even goed op één of andere manier. Daarna de meeting point moeten vinden en die jongen wist precies waar dat was, dus super chill op m'n gemakje met hem meegelopen. Al vrij snel de man gevonden van The Green Lion en eigenlijk tegelijkertijd kwam er nog een ander meisje aan. Ook Nederlands dus super leuk. Een paar minuten laten nog een Nederlands meisje wat gelijk al wel gezellig was. Na een aantal uur gewacht te hebben zijn we met een groep van ongeveer 8 meiden vertrokken naar Singburi. Eenmaal aangekomen in Brown House (waar ik mijn eerste week verbleef voor de introductie/cultuurweek) na 3 en een half uur rijden naar onze kamers gegaan en daar de rest van de dag gerelaxed.

Mijn eerste week in het kort, tempels, hitte, open waaierige bussen, leuke mensen, zwembad bezoekjes, aapjes, rijst, hele harde slechte bedden, koude douches, markjes, 7 eleven, Brown House party, kaartspellen, zelfgemaakte armbandjes, schattige kindjes, Thaise dans en veel gezelligheid. Dat weekend met een groep van 11 Nederlandse meiden naar Bangkok geweest en het is ons zelfs gelukt om met z'n allen op 1 kamer te slapen, de laatste nacht (wel na een 1 uur lang veel uitleggen en praten) maar het is gelukt. Hele leuke tijd gehad, veel mooie en indrukwekkende dingen gezien en onthoud ga nooit een tuktuk in in Bangkok zonder coupon. Het is mij overkomen en geloof me je eindigd in een straatje 2 uur verwijderd van je hostel. Precies...

Mijn 2e week was in een heel ander huis, Twin House. Hier verblijven vooral vrijwilligers van verschillende projecten. Mijn kamergenootjes waren 3 andere meiden. Sisi uit China, Kim uit Canada and Esther uit Duitsland. Ohja, de helft van alle mensen hier is Duits, op een of andere manier zijn hier zo veel Duitsers... Best grappig wel, opzich. Elke ochtend is er om 8 uur ontbijt en om 9 uur vertrekken we. Het is ongeveer een uurtje rijden. Wat ik precies doe in het weeshuis is het helpen met reconstructie werk, verven, wassen van beddengoed. Klusjes waardoor het een fijnere omgeving word voor de kinderen. In het weeshuis zitten 271 kinderen. In het begin moest ik heel erg wennen hoe het daar allemaal aan toe gaat, het is zo armoedig. Maar voor hun is dat natuurlijk gewoon normaal. Het is erg moeilijk voor 11 leraren om iedereen goed op te voeden, want ze krijgen niks geleerd van hun ouders. Veel van hun weten bijvoorbeeld helemaal niet waar ze moeten plassen. Dat was wel even heftig, maar zij weten natuurlijk niet beter. Mijn eerste week heb ik cement gemaakt voor een vloer in het weeshuis, dit was niet normaal zwaar omdat je alles met de hand moest doen. Rond 12 uur is er lunch, altijd erg lekkere noedels of rijst waar je uit kan kiezen. Je hebt dan een uurtje rust en je werkt door tot half 3. Daarna heb je tijd tot half 4 om met de kinderen spelletjes te doen. Dit heb ik 3 weken achter elkaar gedaan, erg zwaar maar je weet waar je het voor doet: de kinderen een fijne en goeie tijd bezorgen en iets nuttigs bijdragen voor mensen die het nodig hebben. Dit is tenslotte ook het doel van mijn hele reis dus dat geeft je elke dag nieuwe motivatie. In de weekenden ben je vrij en heb ik een waanzinnige jungle tour gedaan (waar ik apen heb gezien, bijzondere vogels en als geweldig einde, een olifant!) het andere weekend ben ik in Kanchanburi geweest waar ik 7 hele mooie watervallen heb gezien. Ik was daar samen met nog 7 andere mensen. Had ik zeker niet willen missen, want het was echt ontzettend leukste iedereen. Het beste van reizen tot nu toe vind ik dat je zoveel aardige en lieve mensen ontmoet. Niet alleen de Thaise bevolking hier is vriendelijk, maar ook iedereen die ik ontmoet met deze organisatie. Ik heb zoveel lol en dat is echt de reden dat ik helemaal geen heimwee heb tot nu toe. Ik heb het heel erg naar m'n zin hier. Elke dag beleef je weer iets nieuws. Maar na 3 weken achter elkaar op dezelfde plek, in het weeshuis. Was ik wel toe aan iets nieuws.
Mijn 5e week was een jungle trekking van een week lang met 6 andere mensen. 3 Duitsers, Leonie, Esther, Johannes. 1 Oosterijks meisje, Annina en 2 Nederlandse meisjes Azra en Kelly. Serieus één van m'n beste weken tot nu toe. Ik genoot zo erg van de rust en de mooie natuur. We waren ook echt met een leuke groep mensen en dat heeft zeker ook een rol gespeeld. In deze week hebben we erg mooie trekkingen gedaan, grotten gezien, lokaal dorpje bekeken, kindjes les gegeven op een klein schooltje (wat eigenlijk niet in ons programma hoorde, maar wat echt heel bijzonder was om te doen), in een van de lokale huisjes avond gegeten (heel lekker), een wandeling midden in de nacht gemaakt naar de top van de hoogste berg om de zonsopgang te zien, kampvuurtjes gemaakt en als perfecte afsluiter: het hotel!! En niet zomaar een hotel, zo luxe dat ik me zelfs schaamde om naar binnen te gaan, omdat ik er niet uit zag natuurlijk (na een week haast geen slaap want je slaapt op hele harde matjes en geen normale douche te hebben gehad). Maar als je dan eenmaal de warme douche gehad hebt, een heerlijk bed hebt en pizza hebt gegeten... Dan is alles weer goed... en met WiFi natuurlijk niet te vergeten! Ik verliet het hotel dus ook met een gebroken hart en een brok in m'n keel.
Volgende week weer een weekje geen weeshuis, maar een olifanten verzorgingsproject. Ik kijk er naar uit!
Dit was is mijn verhaal tot nu toe, natuurlijk zijn er nog veel meer dingen gebeurd. Maar dat terzijde want iemand zoals ik kan niet normaal met een aap omgaan, normaal in een waterval zwemmen of zonnebrillen bij zich hebben. Vul de rest zelf maar in... Inderdaad, ongelukjes.

Lieve groetjes uit het warme Thailand,
Esmee


  • 06 Maart 2016 - 10:42

    Jan Kappers:

    Hoi Es,
    Wat leuk om te lezen. Wat beleef je veel!
    Ook veel foto's gemaakt?
    En goed om het bij te houden in een blog, dan heb je gelijk een mooi verslag voor later!

  • 06 Maart 2016 - 13:27

    Elly En Jan Kappers:

    Lieve Esmee,
    Bedankt voor je leuke verslag. Heel fijn om iets van je te horen.
    We zien met belangstelling je volgende maandverslag tegemoet.
    Van "zo iemand als jij" horen we graag later over de "ongelukjes"
    We zien in gedachten al je smakelijke lach.

  • 06 Maart 2016 - 14:12

    Astrid :

    Ha lieve Esmee,

    Wat een prachtige foto's en een heerlijk verhaal! Tussen de regels door lees ik hoe jij je plekje inmiddels al hebt gevonden! Leuk hoe je ons op je reis meeneemt. Zie alweer uit naar de volgende verhalen. Enjoy!! Xx Astrid & Isa & Finn

  • 06 Maart 2016 - 16:19

    Ad Van Den Bergh:

    Lieve Essie

    Geweldig wat je allemaal meemaakt; goed dat je geen heimwee hebt.. wij wel naar jou, maar wij gunnen je dit van harte. Blijf genieten en wees echt voorzichtig hoor!!!! Addo

  • 07 Maart 2016 - 10:34

    Arianne:

    Wat leuk om zo van al je verschillende avonturen te horen! lieve groeten ook van Derk en de kids.

  • 07 Maart 2016 - 13:39

    Roos:

    Superleuk Esmee!!
    Jij vermaakt je wel. Echt leuk om te lezen wat je aan t doen bent!!
    Keep it up! Dikke knuf!! Roos

  • 07 Maart 2016 - 17:13

    Lisette:

    Hey Es,
    Wat leuk om te lezen!! Zie uit naar je volgende 'kleine' update :-)
    Heel veel plezier in dat mooie land!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Esmee

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 3528

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 26 Juli 2016

Azië 2016

Landen bezocht: