2 maanden in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu 2 maanden in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu

2 maanden in Thailand

Door: Esmee Kappers

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 April 2016 | Thailand, Singburi

Hello from the other side,

Niet te geloven, al 2 maanden in Thailand. De tijd gaat zo snel en alles voelt hier zo normaal voor mij. Soms kan ik me geneens meer herinneren hoe het was toen ik hier aan kwam, heel gek is dat. Maar ik denk dat dat wel een goed teken is. Ja toch?
Het 'Twin House' voelt nu echt een beetje als mijn huis, ik ben hier namelijk al een lange tijd en kamer 11 wordt steeds meer m'n eigen plekje... Oke ik moet toegeven, ik mis m'n bed in Nederland wel en misschien m'n spullen enzo, maar daar moet ik gewoon zo min mogelijk aan denken de komende maand dat ik hier nog ben. Heel simpel! Ik raak er wel aan gewend, hoop ik.. misschien.. een keer.. op een dag.. Dan sta ik op zonder rugpijn (woehoee) en dan voelt koud water niet meer koud aan als ik douche en is rijst mijn lievelingseten geworden (ja mam, dan hoef je voor mij alleen nog maar rijst te koken, lekker simpel haha) en dan verlang ik, als ik thuis kom, naar kamer 11. De kamer dat 5 minuten lopen is tot dat je bij de gezamenlijke zit plek bent, de kamer met veel insecten en beesten en de kamer inclusief sauna, omdat de zon de hele dag op de badkamer schijnt. Ik zal met veel moeite kamer 11 verlaten denk ik.

Deze maand ook weer alleen maar leuke dingen beleefd. Na de te gekke jungle week, het olifantenproject gedaan in mijn 6e week. Hier en daar hoorde ik er al ontzettende leuke verhalen over. Dus met grote verwachtingen daar naar toe gerezen, 11 uur in totaal (helemaal in het noorden, Umphang om precies te zijn). We werden eerst naar een busstation gebracht en vanuit daar een nacht bus waar we 7 uur in hebben moeten zitten. Eenmaal aangekomen, op een ander busstation midden in de nacht, een half uur moeten wachten (met onze lelijke slaperige hoofden) tot dat onze coördinator ons kwam op halen voor de 4 uur lange autorit door de bergen. Ja je leest het goed, 4 uur lang, 1219 bochten.. in een open truck.. Niet echt comfortabel, ik ben nog nooit wagenziek geweest tot op die dag. Uiteindelijk is het reizen het helemaal waard geweest en waren de verhalen waar. Wat was het gaaf om de olifanten aan te kunnen raken, op ze te kunnen rijden, eten te kunnen geven, ze te hebben gewassen in de rivier en om gewoon zo intiem voor ze te kunnen zorgen. Ge-wel-dig! Het zijn echt zulke leuke dieren. Even in het kort wat we elke dag ongeveer deden: bananenbomen gekapt in de ochtend ze eten alleen de stam (? Ik denk dat het stam heet), daarna gaven we ze eten en aten we onze lunch bij de olifanten, na de lunch kon je er voor kiezen om een rondje op ze te rijden (de meningen zijn er over verdeeld of het zielig is of niet, maar deze olifanten werden erg goed verzorgd. De mahout, de olifantenverzorger, vertelde ons dat het geen probleem voor de olifanten is en dat ze ons niet voelen zitten), als afsluiter van de dag konden we ze daarna wassen in de rivier. Je staat dan gewoon serieus naast dat enorme dier in het water en dan laat hij zich zakken waardoor je het water goed over de olifant heen kan gooien. Heel vet! Dit hebben we niet elke dag gedaan. Zo gingen we een keer naar een kleine waterval, een hot spring (grappig joh gewoon in de natuur een warm bad nemen, super chill), de grootste waterval van Thailand gezien en in gezwommen en we hebben ook een nacht geslapen op een berg, onder de sterrenhemel, om de zonsondergang en opgang te zien. Beetje jammer dat er ongelofelijk veel bijen waren, maar die waren gelukkig weg toen het donker werd. Ook was de groep weer hartstikke leuk, 17 mensen. Waarvan driekwart Engels was, een paar Duitsers (maar die zijn er overal hier) en een 1 Nederlandse jongen. Ook met deze groep veel lol gehad en wat kom je veel verschillende type mensen tegen zeg. Daar sta ik soms echt van te kijken, maar dat maakt het juist altijd weer zo leuk! Je komt veel meer met andere gewoontes of culturen in contact, waar ik soms nog wat aan heb en zelfs van leer (ja ja, gelukkig doe ik dat ook nog hier).
Mijn week daarna, de 7e week, weer terug gekomen na 2 weken geen weeshuis te hebben gedaan. Weer met volle moed back to work again! En Lena, waar ik heel close mee ben geworden de eerste paar weken, kwam weer terug van haar road trip. Daar keek ik heel erg naar uit, maar ik had ook erg veel zin om alle kindjes in het weeshuis weer te zien. Eenmaal aangekomen waren er nergens kindjes te bekennen. Wat bleek nou... ze hebben vakantie voor 2 maanden, driekwart van de kinderen hebben namelijk wel ouders, alleen kunnen zij niet voor hun zorgen en kunnen er maar 1 keer per jaar naar toe. Dat is dus nu, de rest van de kindjes blijven in het weeshuis en de leraren maken uitstapjes met ze en doen leuke dingen als er geld genoeg is. Het is nu heel stil en er is dus bijna niemand meer, maar ik ben elke dag met gezellige en leuke mensen dus dat scheelt. Wat we deden deze week was, het schilderen van alle klaslokalen (buiten en binnenkant) zodat alles er nieuwer uitziet als de kinderen terug komen. Vrijdag heb ik in de ochtend Engelse les gegeven aan wat kindjes en dat was echt heel grappig om te doen. Na de lunch terug gegaan want dat weekend ben ik met 9 mensen naar Bangkok gegaan. Dat was mijn tweede keer, maar net zo gezellig. Chinatown gezien, naar de chatuchak market geweest (grootste weekend market van de wereld) dus heel toeristisch en mega groot en natuurlijk weer veel gezien van Koh San Road (een korte straat waar veel toeristen komen en wat elke dag vol staat met straat shopjes).
Mijn 8e week ook weer een weekje weeshuis gedaan samen met Lena, hartstikke gezellig! En jawel, na 7 weken eindelijk even geen kamergenootjes. Dat was wel echt optimaal genieten zeg, een plekje wat even privé was. Niet dat ik geen leuke mensen in mijn kamer had de afgelopen weken, maar ik verlangde wel gewoon soms naar een momentje dat ik even alleen kon zijn. Dus... dat weekje weeshuis, daar had ik toen eigenlijk niet veel van gezien. Ik was vooral veel te bekennen in het ziekenhuis en thuis, in het Twin House, waar ik aan chillen was. Gelukkig niks ernstigs aan het handje mensen, dus stress 'm vooral niet. Alleen een infectie opgelopen waardoor mijn voet leek op een ontplofte knakworst... ja dat zag er inderdaad grappig uit! Lekker aan de antibiotica en 3 andere Thaise spier relax pillen dus daar ga ik het helemaal mee redden hier. Mijn dagen bestonden dus uit zitten, zitten, zitten en nog eens zitten... Maar er is dan altijd 1 ding wat je door de dag sleept, Netflix. Zelfs hier in Thailand werkt dat dus gewoon perfect. Verder dat weekje een beetje geslapen en niet veel bijzonders gedaan. Dat weekend, zondag vertrokken naar Hua Hin voor een beachweek waar ik mijn 9e week had. Lekker 6 uur gerezen, maar als je dan daar uit eindelijk aankomt en ziet hoe het er daar uit zag... Wauw! Weer zo anders dan alle andere plaatsen waar ik ben geweest. Ook dit is weer zo'n mooi deel van Thailand. En zoals eigenlijk elke week, weer met gezellige mensen. Ik verbaas me er nog steeds over dat er alleen maar leuke en aardige mensen zijn. Super goed teken natuurlijk! Ik was deze week samen met Sita een Nederlands meisje (komt uit Friesland en geloof me dat is echt te grappig. Ik ga stuk als zei Fries praat.. Je kan er gewoon helemaal niks maken, zo raar) verder een Duits meisje Leonie en Duits koppeltje Tim en Lisa, Iceland een meisje uit IJsland (haar naam is vet moeilijk dus vandaar dat iedereen haar Iceland noemt) en Keegan uit de VS. Niet een hele grote groep dus dat vond ik eigenlijk wel fijn. De eerste dag begon dus echt met een vette tegenvaller.. Regen?! Ja ik vroeg mezelf ook al af waarom. Ben je dus gewoon al 8 weken in Thailand, geen één regendrupje gehad en zelfs geen wolkje te bekennen. Heb ik eindelijk die éne perfecte week om te genieten en bruiner te worden, heeft Esmee natuurlijk regen. Hoe is dit mogelijk? Geen idee. Maar ik had hoop, het was nog maar maandag. Ik had nog de hele week te gaan om dat kleurtje te krijgen. Dus de volgende dag weer met frisse moed opgestaan... Yes, er was zon. Het enige wat belangrijk was in die week, maar voordat we konden genieten hebben we in de ochtend wat dingen bekeken. We gingen eerst naar een hondenasiel, maar wat moet ik daar nou over zeggen. Dit was zo heftig.. Ik had van te voren niet gedacht dat het mij zo zou raken. Zo onwijs zielig hoe sommige honden er uit zagen. Aan alleen de houding kon je al gelijk zien dat er iets flink mis is. Verder vertel ik geen details, want het was echt heel erg allemaal wat ik zag. Gelukkig hebben we voordat we weg gingen geld kunnen doneren, zodat ze dat daar kunnen gebruiken voor betere hulp. Daarna naar een totaal andere plek geweest, een 'Art Village'. Het was een soort klein parkje waar buiten allemaal kunst stond opgesteld van schilderijen tot beelden. Alle lokale kunstenaars in Hua Hin konden hun daar hun creativiteit kwijt en werken aan nieuwe projecten. Heel mooi om al die verschillende kunst bij elkaar te zien, dat gaf wel een leuk effect. Nu was het eindelijk tijd voor het eerste strand. De monkeybeach. Er waren daar dus serieus apen aan het zwemmen, echt te grappig! Die middag lekker op het strand in de zon gelegen en gezwommen in de zee. Zelfs het zeewater was gewoon warm, dat blijkt maar weer eens hoe warm het hier is.. Eenmaal terug bij onze plek, al dat mega irritante plak zand (wat altijd op je huis blijft zitten op een of andere manier) er af kunnen douchen en naar een night market geweest. De volgende dag in de ochtend een tempel aangeveegd bij een soort parkeerplaats met allemaal kleine steentjes... Dat voelde een beetje vreemd, vooral omdat het niet veel nut had eigenlijk haha. Het is natuurlijk wel een goede bedoeling, maar er lagen steentjes dus je veegde alles mee samen met de bladeren dus ja dat had niet echt veel zin. Toen wouden we alle hoopjes weg gooien, gingen we lunchen. Dus bleef alles daar als nog liggen. Tja.. Daarna in de middag naar het strand geweest, weer een ander strand. Zelf vond ik dit het mooiste strand, niet te veel wind en het was veel rustiger, wat ik veel fijner vond dan de andere stranden. Donderdag afval geraapt van het strand, 7 zakken vol met afval... En dat schijnt dus elke week zo te zijn vertelde onze coördinator (haar naam is Tuk maar we noemde haar Tuk Tuk en ze is echt een geweldige lieve vrouw). Verder die dag naar een soort bomenpark geweest, maar het waren niet zo maar bomen, nee nee de bomen waren vergroeid met allemaal wortels over elkaar heen om het water tegen te houden. Dat zag er best vet uit. Natuurlijk die dag ook naar het strand geweest en weer lekker gechilld. Het was de hele week trouwens hartstikke mooi weer dus daar hadden weer even geluk mee gehad. Maar het top punt van deze week was toch wel vrijdag. Op een bed gelegen de hele dag bij een beach club.. Echt een geniet momentje! Zaterdag met mijn bruine huidje weer vertrokken naar het Twin House. En dan nu alweer ik mijn laatste 3 weken tegemoet in Thailand. Ik ben benieuwd! De aankomende weken dus weeshuis en op dan finally... op naar Bali!!! Helemaal leuk.

Zo, dat was weer een maand uit het leven van mij. Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me nog steeds optimaal hier.

Veel liefs van het als maar warmer wordende Thailand (ja er is een hitte golf op komst) heel veel kusjes,
Esmee

  • 03 April 2016 - 19:44

    Monique :

    Hoi Essie, war weer een ontzettend leuk verhaal en wat schrijf je toch grappig. Mooi hoor al die dingen die jemeemaa,t.
    Liefs mamie

  • 03 April 2016 - 21:38

    Erika:

    Hi Esmee, wat een prachtig avontuur beleef jij ! Leuk om te lezen wat je zoal doet. Geniet er nog van de laatste weken Thailand, dan op naar mooi Bali

  • 03 April 2016 - 21:40

    Roos Steenbruggen:

    Whaaaaaa Esmee, sounds amazing!!! Klinkt allemaal super relaxt daar en wauw, wat doe je goed werk! Proud of you girl! ENJOY! Kus Rosie

  • 04 April 2016 - 00:16

    Jan:

    Wat mooi weer om te lezen! Fijn dat het zo goed gaat en je het fijn en gezellig hebt.
    Ga zo door Es! Succes met de laatste weken daar.

  • 04 April 2016 - 22:29

    Astrid:

    Ha Esmee, wat heb jij weer een super leuke maand beleefd! Echt leuk om je verhalen te lezen! Enjoy de komende weken in Thailand met al die lieve, leuke relaxte mensen en dan op naar Bali! X Astrid

  • 18 April 2016 - 20:27

    Suzanne:

    Hallo Esmee,

    We kennen elkaar niet, maar wat leuk om je blog te lezen en wat je allemaal mee maakt! Ik ben zelf de mogelijkheden aan het onderzoeken om een half jaar in Thailand te wonen en werken, vanaf +/- augustus 2016. Ik ben erg benieuwd of je jouw voorbereidingen en ervaringen met me wil delen. Ik hoor graag van je.

    Groet,
    Suzanne
    suzanne.b@live.nl

  • 25 April 2016 - 10:11

    Opi Omi Lagrand:

    Hoi Esmee Leum om je verhalen te lezen.Veel dingen zijn heel herkenbaar voor ons zoals het wassen van de olifanten en de badplaats Hua Hin daar zijn wij ook geweest. Ik reageer wel wat laat maar wij waren eerst op vakantie en daarna had ik moeite om het te openen.Maar fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.Nu zit je in Bali en heel veel plezie en succes daar.Liefs xx omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Esmee

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 3524

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 26 Juli 2016

Azië 2016

Landen bezocht: