5 maandjes - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu 5 maandjes - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esmee Kappers - WaarBenJij.nu

5 maandjes

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 Juli 2016 | Indonesië, Ubud

Vanuit Bali weer een gloednieuwe blog voor jullie,

Het was een maand van onwijs veel lol, het bezoeken van hele mooie plekjes, leuke weekenden, ziek zijn, leraresje spelen, onvergetelijke momenten, gezellige mensen, onhandige ongelukjes, lekker eten en drinken, relax dagen, bruin worden, scooters, veel strand maar ook van gemis en afscheid. Dat laatste heb ik vaak moeten doen tijdens mijn reis. Voor sommige was het moeilijker dan andere of heb ik het gevoel dat het geen echt afscheid is, omdat weet dat ik ze sowieso nog ga zien. Deze maand was het anders. Ik heb een hele hechte vriendschap opgebouwd met mijn groepje meiden, zij zijn allemaal vertrokken. Heel erg jammer! Maarja, dat hoort erbij natuurlijk...

Mijn 6e week was de laatste week kindergarten. Deze week mochten we ons eigen thema kiezen, omdat de kindjes de examens al hadden gedaan en dit hun laatste weekje was voor de vakantie. We hebben het gehad over, de emoties, dieren en kleuren. Ook veel gespeeld in de pauzes wat bestond uit touwtje springen en butterfly spelen (kindjes optillen en heen en weer rennen waardoor ze denken dat ze vliegen). Thja dat merkte ik wel, zowel in armen als aan m'n bezweette hoofd na dat ik dit meer dan 20x gedaan had. Natuurlijk heb ik dat over voor mijn kindjes. Wat een lieve lerares ben ik toch ook! De laatste dag hebben we er een klein feestje van gemaakt met veel koekjes, chips, muziek en een stoelendans wat ze allemaal ontzettend leuk vonden.
En toen vrijdag... 3 juni.... Esmee werd ziek... Uiteindelijk heeft dat ongeveer een week geduurd voordat ik beter was. Oorspronkelijk zou ik dat weekje hebben moeten teachen, maar dat zag ik mezelf niet echt doen aangezien ik geneens uit m'n bed kon komen. Dat weekend toch geprobeerd om naar Canggu te gaan (in het zuiden van Bali) met een 4 andere meiden, was wel even klaar met het liggen in m'n bed en niks doen. Dus dat weekendje lekker kunnen uitrusten aan het strand, helaas was een hotel wat minder.. Nouja onze hotelbaas althans, hij mocht ons niet echt zeg maar. Wel kunnen genieten van al het lekkere eten en de gezellige restaurantjes en barretjes die ze daar hebben. In de 8ste week toch echt begonnen met het teaching project. Elke ochtend van 9 tot 12 uur aan de bak voor de second grade... (8/9 jarige kinderen). Samen met mijn onmisbaar goede partner Kayleigh. De eerste week hebben we het gehad over de dagen van de week, maanden van het jaar en de kloktijden. Allemaal stuk voor stuk weer super schattige en lieve kindjes. Maar met elke dag als hoogte punt, de terugrit naar huis. Harde muziek op in de auto en zo "goed" als we konden mee proberen te zingen. Hilarisch! Dat weekend een prachtige dag trip op zaterdag gemaakt naar het oosten van Bali. Bij verschillende plekken gestopt die we graag wouden bekijken van te voren of onder weg tegen kwamen. Dat was een hele relaxte dag maar vooral was deze dag zo goed, omdat dit verre weg het mooiste is wat ik tot nu toe gezien heb van Bali. Onwijs bijzondere omgeving! Zondag naar de Ubud market geweest en rustig geluncht, afscheid genomen van mijn Amerikaanse vriendin Liz en aan het zwembad gechilld. Maandag weer fris en fruitig begonnen aan mijn 9e weekje, wat ook deze week weer bestond uit teaching. Mijn 2e en ook gelijk laatste weekje. Deze week vooral gefocust op het weer en de kloktijden vaak herhaald. Ik merkte heel erg na al die weken van het lesgeven dat herhalen het belangrijkste is. Soms zijn ze dingen alweer vergeten na een pauze van 30 minuutjes. Thja.... Dan schiet het inderdaad niet echt op als je niks herhaald. Het verschil tussen kindergarten merkte ik ook al snel. Ik voelde me meer een leraresje tijdens deze weken, dan toen ik kindergarten deed. Soms speelde we langer door of gaven we ze een tekenopdracht waar ze heel lang mee bezig konden zijn. Ze waren natuurlijk ook nog veel jonger, dus dat verwachtte ik van te voren al wel een beetje... Tijdens teaching kun je de kindjes meer dingen aanleren. Vond het overigens ook niet eens zo verkeerd om een keer een lerares voor 2 weekjes te zijn. Stond ik eindelijk aan de andere kant in het lokaal, na al die jaren op school te hebben gezeten. Best een leuke ervaring! Het weekend eindelijk het plan gemaakt om naar Skygarden te gaan (de grootste populaire club in Bali). Dat plan was al snel van de baan toen ik te horen kreeg dat de rest niet meer ging, zat ik daar al wachtend in het hotel... Heb er uit eindelijk maar een tripje voor mezelf van gemaakt. De volgende dag lekker wezen touren met m'n scootertje. Ben een aantal leuke plekjes tegen gekomen en ik genoot er eigenlijk wel van om eventjes op mezelf te zijn na die maanden met elke dag mensen om je heen. Rustig de tijd genomen en aan de eind van de dag was ik alweer thuis in Penestanan. De volgende ochtend mijn spullen gepakt om te vertrekken voor een weekje niks doen aan het strand in Sanur. Perfect! Bruin worden, chillen, bruin worden, chillen en nog meer bruin worden. Precies wat ik nodig had... Want als of ik dat nog niet genoeg heb gedaan hier (ha-ha). Maar dan lijk je even een flashback te hebben naar de beachweek in Thailand. Je zal het bijna niet geloven, maar ja mensen Esmee heeft wederom regen de eerste 2 dagen. En ik maar denken dat die beachweekjes zo perfect zijn! Hoe noemen ze dat nou ook al weer? Karma inderdaad, dat zal het zijn heb er geen andere reden voor. Gelukkig werd het beter op dinsdag, nog wat beter op woensdag, ontzettend goed op donderdag en vrijdag was verre weg het best! Dus gelukkig achteraf gezien er zeker goed van genoten, maar vooral van het avond eten in het hotel. Dat was elke dag wel onze activiteit waar Julia (het meisje waar ik die week samen was) en ik naar uit keken. Goddelijk lekker! Vrijdag was de verjaardag van Julia dus dat hebben we even goed gevierd, met gebak en lekkere koffie bij jawel de Starbucks! Wat geshopt en een heerlijk dinner gehad, de beste van die hele week. Het weekend onze tijd doorgebracht in Nusa Dua. Rustige en mooie plek. Het strand was precies wat je van Bali verwacht, wit zand, hel blauw water en natuurlijk de palmbomen! Het paradijs gevoel kwam weer even naar boven hoor... Die zondag een voor Bali veels te dure taxi terug naar huis genomen en eenmaal aangekomen voelde ik me gelijk alweer thuis.

En dan start ik morgen met mijn laatste weekje vrijwilligerswerk. Na al die dagen, weken en maanden eindig ik met constructie werk deze week. Heel vreemd om te bedenken dat ik hier al zo lang ben en dat dat zo snel voorbij is gegaan... Wat was het een goede ervaring voor mij en ben ontzettend blij dat ik dit gedaan heb. Gelukkig verlaat ik Bali nog niet, na dit weekje komt mijn lieve familie mij opzoeken om samen hier vakantie te hebben. Nu al onwijs veel zin in en kijk er erg na uit om ze na 6 maanden weer te zien!
Ik ga van mijn laatste weekje nog even optimaal genieten en natuurlijk het harde werken weer uit de kast halen (bouwvakster Esmee gaat weer aan de slag).


Heel veel liefs uit het paradijsje!

  • 05 Juli 2016 - 21:36

    Ad:

    ESSIE
    Geweldig om dit te lezen kijk er naaruit om je te zien en te knuffelen addo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Esmee

Actief sinds 26 Jan. 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 3527

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 26 Juli 2016

Azië 2016

Landen bezocht: